Parasta Palvelusta palvelupolku,
palvelupolusta kriittiset pisteet,
kriittisistä pisteistä palveluprosessi,
palveluprosessista
prosessikuvaus,
prosessikuvauksesta yhteentoimivuus,
yhteentoimivuudesta parasta,
parhaasta
kansalliset toimintamallit.
Työpaikalla
järjestettävän koulutuksen prosessia työstettiin osaprosesseittain
Parasta-kehittämisohjelmissa vuoden 2018 loppupuolella. Mukana oli 17 oppilaitosta
ja 26 asiantuntijaa. Lopullinen rutistus
ajoittuu huhti- toukokuuhun, kun prosessimallinnusta Parasta Palvelun toimesta luotsaa QPR Softwaren asiantuntijat Marja Tuhkanen ja
Mikko Rajala. Kuvaukset tuotetaan JHS 152 -suositusta noudattaen
Arkkitehtuuripankkiin.
Kevään
prosessiryhmässä on 10 asiantuntijaa Parasta Palvelusta Päivi Kalliokoski (Keuda), Susanna Eerola (Ekami), Samu
Koskimies (Omnia), Sarita Koskinen-Soikkeli (Stadin AO), Arto Pelkonen (SAKKY),
Hannu Savolainen (SAKKY), Kaisu Tyni-Pyy (Riveria) ja Parasta DigiTuesta Virve Eronen (Ekami), Katriina Karkimo (Stadin AO) ja Anne Paakko (Sampo).
Työelämässä
oppimisen ensimmäinen prosessityöpaja oli 24.4.19 Vantaalla. Päivä vilahti
iloisessa ja innostuneessa ilmapiirissä, kun työstimme prosessikarttaa,
palvelukarttaa ja rungon laatimista prosessi-integraatiomalliksi (SIPOC).
Toukokuussa jatkamme työpajalla. Työpajojen välissä ryhmäläiset parastelevat
tehtyä työtä.
Kuva:
Työn touhussa 24.4.19 Vantaalla
Teksti: Eeva-Leena Ronkainen, projektipäällikkö, OSAO
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.